Spørsmål og svar
Lønn for arbeidstaker over 18 år
Gutt, 18
Hei. Jeg har en deltids jobb og jobba en del timer i jula. Så ble je 18 noen dager før lønninga. Men jobba ingen av timen etter je ble 18. Men fikk lønn etter je ble 18. Skal je da ha 18 sats på de timene?
Hei
Dette er ikke regulert i lov, men kommer an på avtale mellom deg og arbeidsgiver eller en tariffavtale.
Anbefaler at du spør arbeidsgiver eller en tillitsvalgt på jobb om dette
Hilsen svartjenesten i Arbeidstilsynet
Besvart: 21.1.2022
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
