Hvorfor får jeg ingen venner på skolen?
Annet, 15
Hvorfor får jeg ingen venner på skolen
Hei
Dette med venner kan være vanskelig, det forstår jeg godt. Kanskje kan du prøve å invitere noen med hjem, slik at du knytter bånd på en annen måte utenfor skolen.
Det er også lurt å snakke med læreren din. Forklare at du ikke føler at du har gode venner på skolen. Da kan de for eksempel sette deg på gruppe med noen du ønsker å bli venn med. Slik at det er lettere for deg å få muligheten til og opprette en god kontakt.
Dette med å snakke med gode voksne på din skole kan også være veldig lurt. Kanskje helsesykepleie eller en annen voksen som du stoler på. De kan også hjelpe deg i friminuttene, slik at du ikke blir gående alene.
Jeg tenker på deg og ønsker deg alt godt!
Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no
Besvart: 21.6.2026
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål