Hopp til hovedinnholdet

Nå sitter jeg igjen med 3xbetalt frakt, og en mobil som ikke virker i det hele tatt. Hva gjør jeg?

Gutt 19 år
 

Spørsmål

Hei. Min Iphone 5 fikk dårlig kontakt i ladeporten, så den var vanskelig å lade. Jeg sendte den inn til Apple, men de ville ikke ta det på reklamasjon, pga en ytre skade (liten bulk oppe på høyre bakside). Da de skulle ha 14 000 for reparasjonen bestemte jeg for å få den reparert av et firma som gjør sånt til fornuftige priser, Mytrendyphone.no. Der bestilte jeg bytte av kontakt, batteri og strømkabel mellom disse. Da de hadde utført reparasjon og sendt den tilbake, fungerte den dårligere enn før reparasjon. Den tok ikke lading i det hele tatt, og slo seg av helt tilfeldig hele tiden. Til slutt kunne jeg ikke slå den på igjen-den var død. Jeg tok kontakt og forklarte, og de sa de ville utbedre feilen. I går fikk jeg en epost fra dem: "Våre teknikere klarte dessverre ikke å reparere din telefon fordi den var altfor ödelagt. I dette tilfellet betaler du ikke reparasjon kun returfrakt" Nå sitter jeg igjen med 3xbetalt frakt, og en mobil som ikke virker i det hele tatt. Hva gjør jeg?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Forbrukerrådet. De hjelper privatpersoner med forbrukerspørsmål.

Hilsen juristen, ung.no
Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker