Hopp til hovedinnholdet

Spørsmål om tilleggsvare

Gutt 20 år
 

Spørsmål

Hei. Jeg bestilte en vareartikkel på salg fra en nettside i romjulen til rundt 4000 kr (Nå koster denne varen rundt 5000.) Denne varen inkluderte én bestemt tilleggsvare kostnadsfritt i prisen (originalpris 1500 kr.) som et pakketilbud fra nettsiden. Problemet mitt er at den varen jeg bestilte ble utsolgt, så jeg måtte vente i over 1 måned før pakken endelig ankom hjemmet. Men inni pakken finner jeg ikke tilleggsvaren som var lovet med i tilbudet. Mitt spørsmål er derfor: Når man bestiller og har betalt for en varepakke som dette, har jeg da krav på å forlange tilleggsvaren selv om den var kostnadsfritt lagt til en vare som allerede var på tilbud? Mvh ...

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

 

Hvis du avtalte med selgeren at både hovedvare og tilleggsvare var inkludert i prisen, så skal du også ha begge to. At varen var utsolgt og du måtte vente i en måned skal ikke endre den opprinnelige avtalen med mindre du har inngått en annen avtale med selger i ettertid.

Ta kontakt med selger og vis til avtalen om tilleggsvare. Løser saken seg ikke kan du lese mer om rettigheter og klagemuligheter på forbrukerrådet.no.

Vennlig hilsen Forbrukerrådet

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker