Hopp til hovedinnholdet

Råd ved kjøp av 8 mobiltelefoner

Jente 20 år
 

Spørsmål

Jeg har blitt svindlet av ei dame på 30år. Jeg har kjøpt 8 telefoner i mitt navn, hun tok telefonene til seg selv. Jeg fant ut av det hun hadde fortalt meg var løgn og bedrageri/svindel.... Jeg krevet telefonene tilbake og de har jeg dags dato. Telefonene er kjøp innen 6 virke dager samt alle papirene og telefonene er forseglet. Har jeg noen rett til å få byttet dem elle kan forhandle meg med Netcom å få et beløp jeg må betale siden jeg må bryte bindingen på 8 telefoner ?? Har dere noen tips på hva veien min er videre for å komme meg bort fra denne knipen?? Siden det er snakk om over 80 000kr for de telefonene med binding til 1år... (Jeg skal flytte til USA i Mars kan det ødelegge turen min ?? )

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei


Her var det såpass mange uklarheter at det er vanskelig å gi et godt svar.

Er dette et forbrukerkjøp eller et næringskjøp? Hvem er selger - damen på 30 år eller NetCom? Hvorfor mener du å ha blitt svindlet hvis du rent faktisk har fått alle 8 mobiltelefonene?

Generelt kan vi si at det ikke er noen lovbestemt angrerett i privatkjøp. Med mindre selger har brutt avtalen med deg kan vi vanskelig se at du har noen rettigheter. 

Hvis mobilene opprinnelig er kjøpt av NetCom med abonnement, så kan det bli dyrt å bryte bindingstiden. Slikt brudd er regulert i NetComs vilkår.

Trenger du et grundigere svar, så anbefaler vi at du enten ringer 23 400 500 og snakker med en av våre saksbehandlere, eller sender en lenger og mer forklarende e-post til e-post@forbrukerrådet.no. 

Vennlig hilsen Forbrukerrådet

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker