Hopp til hovedinnholdet

Vil ut av avtale med treningssenter

Jente 19 år
 

Spørsmål

Hei. Jeg var på et treningssenter 30.mars 2016. Her ble jeg behandlet veldig uprofesjonelt og ventet i over 1 time før jeg fikk betalt og registrert meg osv... Den eldre mannen som hjalp meg gjorde tydelig ting han ikke kunne. Jeg fikk en kjapp omvisning, og siden det er et veldig avansert system med treningsmaskinene, klarte jeg ikke å trene uten en veiledningstime. Han sa at de skulle kontakte meg så fort som mulig for å avtale en tid. Jeg kjørte hjem, og ventet i ca 4 dager. Jeg sendte dermed en Mail og spurte etter veiledningstime, men fortsatt ingen svar. Etter ca 2 dager, sendte jeg enda en Mail der jeg skrev at jeg ønsket pengene tilbake, og ønsket ikke lenger å trene der. Jeg ble kontaktet, og de ville gjerne gjøre det godt igjen ved å gi meg veiledning. Men pga den lange ventetiden hadde jeg begynt å trene på et annet senter, og svarte dermed at jeg bare ville ha pengene tilbake. Etter dette har jeg ikke hørt noe fra dem... Har purret på dem 1 gang. Hva kan jeg gjøre?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Du vil altså ikke bruke dette treningssenteret etter en skuffende opplevelse så langt, og det er forståelig. Imidlertid kan du ikke påberope deg angrerett på kjøp av en slik treningsavtale, så med mindre det finnes vilkår i avtalen som gir deg rett til å avslutte avtalen uten videre, så er du trolig bundet. Du bør sjekke hva oppsigelsesvilkårene i avtalen sier.

Du bør ta kontakt på nytt med senteret og se om de er villige til å avslutte abonnementet eller om de vil insistere på at du har en bindende avtale med dem.

Vennlig hilsen Forbrukerrådet

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Planlegg du å byrje på eit treningssenter?

Spinning (colourbox.com)

Det er dyrt å vere "støttemedlem" på treningsstudio, så sjekk her kva du bør vite om treningssenter.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker