Hopp til hovedinnholdet

Når selger ikke finne feilen.

Jente 13 år
 

Spørsmål

Hei, jeg kjøpte en iPhone 6 for litt siden. Da jeg fikk den var skjermen litt løs i det ene hjørne. Den slo seg også av bare plutselig. Etterlever slo den seg av over 3 ganger hver dag. Nå har jeg sendt den på reperasjon og skjermen har blitt fikset, men de som skal fikse den sier at de ikke finner feilen med at den slår seg av. Hva skal jeg gjøre da? Det er også jeg som betaler for å sende den til og fra i posten, er det riktig at det er jeg som skal betale for det?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Det er leit å høre at mobiltelefonen ikke fungerer som den skal. Hvis det er slik at selger ikke får reparert telefonen din kan du kreve prisavslag eller pengene tilbake. Alt er avhengig av feilen. Hvis det er slik at de ikke finner noen feil med telefonen, og selv ikke har sett at den har slått seg av på egen hånd, blir det fort ord mot ord. Det du må gjøre er å vente til telefonen ikke greier å slå seg på lenger, eller for eksempel å få noen til å ta bilde av det. Lykke til! 


Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Dine mobiltelefonrettigheter

Mobiltelefon og rettigheter

Hva gjør du om mobiltelefonen din slutter å virke, plutselig skrur seg av eller sletter kontaktene dine? Her er dine mobiltelefonrettigheter.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker