Hopp til hovedinnholdet

Ble anbefalt feil puddertype av en ekspeditrise. Kan jeg klage å få en ny i light?

Jente 16 år
 

Spørsmål
heisann=) jeg kjøpte et i.d pudder for 3 dager siden. hun sa jeg trengte medium når jeg trengte light. den var altfor mørk for min hudtype. jeg var litt naiv der og da og jeg kjøpte den. nå angrer jeg veldig for jeg KAn ikke bruke den og den er jo litt dyr til å bare kjøpe en ny en. kan jeg klage å få en ny i light? (ekspertrisen var ny)
Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei!

Jeg synes du skal gå tilbake til butikken der du kjøpte pudderet og forklare situasjonen. Hvis de har anbefalt deg mediumtypen og du klart skal ha den lyse, bør de yte såpass service at de bytter for deg. Du må forklare at det var denne typen du ble anbefalt. Det vil kanskje være en fordel å ta med deg noen, f.eks. en av foreldrene dine, slik at det blir vanskeligere for butikken å avskrive seg ansvaret.

Hilsen ung.no
Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Hvordan klage på varer eller tjenester?

Gutt sinna med mbilen i hånda (colourbox.com)

Har du noen gang kjøpt en vare eller tjeneste som det var noe feil med? Eller kanskje varen ikke kom i det hele tatt? Da har du heldigvis flere steder du kan henvende deg. Hvilken vare eller tjeneste du har kjøpt, avgjør hvor du kan henvende deg.

Aller først er det viktig at du sier ifra til den det gjelder.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker


Quiz: Hva vet du om konfirmasjon?

Hva er kravet for å kunne konfirmere seg kristelig?