Hopp til hovedinnholdet

Kan jeg angre når jeg handler på internett.

Jente 20 år
 

Spørsmål

Hei, Har kjøpt varer for 10.000,- fra norsk nettbutikk med fakturabetaling. Prøvde 1 uke etter kjøp å kansellere ordren, men får ikke svar fra selger. Har mottatt varene, men ikke betalt for de. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg beholde varene hvis jeg ikke får svar fra selger?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Kjøper du varer eller tjenester på nettet kan du angre innen fjorten dager etter at du har mottatt varen. Du trenger bare å gi beskjed, men du må betale for retur. Har du ikke fått opplysninger om angreretten vil fristen din bli utvidet. Ønsker du ikke varene så send dem i retur, hvis ikke så vil selskapet ha rett til å kreve penger av deg inntil tre år. Lykke til!


Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Angrer du på noe du har kjøpt?

En tenåringsjente sitter foran en datamaskin og ser på kredittkortet hun holder foran seg. (www.colourbox.com)

Angrerett er at du har rett til å angre på kjøpet, innen 14 dager etter at du har mottatt den. Du kan ikke bruke varen før du sender den tilbake, men du kan åpne emballasjen og undersøke varen.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker