Hopp til hovedinnholdet

Reklamasjon statsjonær pc

Gutt 16 år
 

Spørsmål

Hva kan jeg gjøre ? Jeg prøver og restarte pcen min men det som skjedde var at det stod "det skjedde et problem under restarting av pcen" men årsaken til det var at jeg holdt på med og restarte den tidligere men så kom jeg borti av knappen og tvingte den til og avslutte mens den holdt på og restarte, jeg er litt forbanna for jeg kjøpte en stasjonær PC av komplett til 11.999 kr det som viste seg var at pcen sto ikke opp til forventningene mine, jeg følte at det var mye som manglet. Jeg snakka med komplett kundeservice og det eneste de sa var etter du har restartet pcen last ned noe grafikk kort greier ifrå ndvia og Intel. Og nå vil jeg levere pcen tilbake for det er så mye tull med den, da er spørsmålet går det An og levere den og få pengene mine tilbake, eller kan jeg gå til en butikk hvor de driver med bygge og reparer elektroniske produkter og spørre om de kan fikse pcen min.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Så kjipt at datamaskinen din ikke lever opp til forventingene!

Det du bør gjøre er å få foreldrene dine til å sende en klage(reklamere) til Komplett. Dette er lurt å gjøre skriftlig. Dere kan for eksempel bruke klagebrevmalen til Forbrukerrådet og fylle ut dette skjemaet - bit.ly/2x6XBZk

Dersom feilen med datamaskinen skyldes en produksjonsfeil eller en annen type feil som var der når du kjøpte maskinen har du krav på at selgeren fikser dette gratis, du skal da ikke betale noe for å sende den inn til verksted eller lignende. Å få pengene tilbake for datamaskinen (heving av kjøpet) har du først rett til når Komplett har fått to sjanser til å fikse problemet. Dersom feilen skyldes en at du har brukte den feil må du derimot betale for å få den reparert.

Håper dette var oppklarende :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker