Hopp til hovedinnholdet

Har jeg rett på melding når bussbilletten går ut?

Jente 18 år
 

Spørsmål

Hei, jeg kjøpte min 30 dagers billet på ruter app 1 måned siden. Jeg fikk gebyr i dag fordi det utløp i går. jeg fikk ikke noe meldinger om det. Jeg sendte en mail til dem angående det, vil også inkludere at jeg er student og det er første gang jeg er i oslo. Vil de trekke det tilbake? en annen jeg kjenner fikk trukket sin gebyr tilbake.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Du har selv ansvar for at du har gyldig billett før du går ombord, hvis ikke kan du få bot. Du er fortsatt ansvarlig selv om du ikke har fått melding om at den er gått ut.


Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

- Sniker på bussen

Jeg ble stoppet i kontroll på bussen og ble tatt for sniking. Jeg hadde ikke så mye penger som de skulle ha for boten, så måtte gi dem navnet mitt og adressen. Må jeg betale boten? Jeg har ikke så mye penger tror jeg. Kan det ha noe å si at jeg er under 15?

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker