Hopp til hovedinnholdet

Hva slags rettigheter har jeg hvis folk ikke har mottatt pakken jeg har sendt.

Jente 20 år
 

Spørsmål

Vi sa opp abonnementet vårt hos et bredbåndsselskap og fikk beskjed om å sende tilbake ruteren til dem, noe vi gjorde (uten sporingsnummer). Jeg tok vare på kvitteringen da jeg sendte pakken tilbake. Etter flere uker påstår selskapet de fortsatt ikke har mottatt ruteren og at vi må betale et gebyr for at de ikke har mottatt den. Selv om vi har sendt den, og har tatt vare på kvitteringen og vist den til selskapet, så mener de fortsatt vi må betale dem for at de ikke har mottatt ruteren. Har vi rett på å ikke betale dette gebyret da det ikke er vår feil, men posten sin feil? Vi har gjort det vi skulle og kan ikke noe for at pakken ikke har kommet frem.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Det er leit å måtte betale gebyr for når man har gjort alt det man kan. En kvittering for at dere har sendt modemet er ikke nok. Du har ansvaret for at bredbåndselskapet får det fysisk. Ta kontakt med posten og klag på at pakken er kommet bort. Har posten skyld i at den er kommet bort kan du kreve gebyret dekket. 


Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker