Hopp til hovedinnholdet

Angrer på kjøp av nettside

Jente 15 år
 

Spørsmål

Shit. Jeg fikk bestilt noe fra en tsjekkisk nettside. Den er legitim, men jeg fikk trykka på at jeg skal betale til deres konto i stedet for med kort, og jeg hadde egentlig ikke tenkt til å bestille. Hva gjør jeg? Har sendt mail til de om det.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Så bra at du har sendt dem en mail og forklart hva som har skjedd. Når du har kjøpt noe på en europeisk nettside kan du angre på dette kjøpet i 14 dager fra du mottar varen. Siden du ikke har mottatt varen enda har ikke fristen begynt å løpe, og du kan angre på kjøpet. Dette gjør du ved å sende en mail til firmaet og si at du angrer på kjøpet (om du ikke har gjort det). 

Når du bruker angreretten skal du heller ikke betale for varen.

Lykke til :) 

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Opplevd problemer når du har kjøpt noe, og trenger tips?

Mange strever med netthandel eller andre forbrukerspørsmål. Hva trenger du mer kunnskap om?

Gå til vote


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker