Hopp til hovedinnholdet

Fikk ikke info om toll og frakt ved nettbestilling. Hva gjør jeg?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg bestilte to plagg på salg fra et kjent klesmerke på nett. Kleskjeden har blant annet butikk her i Oslo så jeg tenkte ikke at kostnadene kom til å bli så store. Jeg bestilte plaggene i samme bestilling. Først får jeg den ene pakken i postkassen. Jeg hadde på forhånd skjekket nøye leveringskostnader og i bestillingen min stod det ingen ting om dette, og det eneste som stod var at pakken skulle bli levert av UPS til adressen min. Den andre pakken får jeg beskjed om at har blitt levert på posten, selv om den egentlig skulle blitt levert hjemme. Når keg kommer på posten og skal hente ut pakken får jeg beskjed om å betale toll på 300kr( dette stod det ingen ting om i bestillingen min). I går fikk jeg en faktura i postkassen på den pakken jeg fikk levert hjem. Den var for å dekke kostnaden på leveringen av UPS, men jeg hadde jo ikke fått beskjed om at det skulle koste noe. Denne fakturaen er på 830kr. Jeg er helt desperat, hva kan jeg gjøre? Jeg ante ikke dette

SVAR

Besvart 11.02.2019 10:47:07
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Toll og avgifter på varer bestilt fra utlandet

Når du bestiller varer fra en utenlandsk nettbutikk, må du i de fleste tilfeller betale merverdiavgift (moms). Handler du klær, må du i mange tilfeller også betale toll. Noen varer må du også betale særavgift for, f.eks. sukkeravgift.

 

Les mer
attach_file

Hvordan handle trygt på nettet

Netthandel kan være en billig og rask måte å handle gaver og ting til deg selv på. Her får du tips for å unngå nettfellene!

 

Les mer
account_circle