Hopp til hovedinnholdet

Hvor mange års garanti er det på et instax mini 8-kamera?

Jente 13 år
 

Spørsmål

Hei, for ca 4 mnd siden kjøpte jeg meg et instax mini 8 kamera. Men så stoppet det å funke. Så i går byttet jeg det. Og i går funket det nye kamera men når jeg skulle ta et bilde i dag kom ikke bildet fram. Så dan jeg ut at det sto på 10 og ikke S. Mitt spørsmål er om det må stå på S? Og hvor mange års garanti har kameraet mitt? Takk på forhånd! :)

Besvart 22.08.2019 10:05
 

Svar
Hei

Butikken kan mest sannsynlig svare deg på hvordan kameraet ditt skal stilles inn riktig.

Vi kan heller ikke svare deg konkret på hvor mange års garanti det er på kameraet. En garanti er noe du får fra butikken som skal gi deg en ekstra beskyttelse i forhold til det du har krav på etter loven. Du kan derfor også spørre butikken om hvor lang garanti det er på dette produktet.

Forbrukerkjøpsloven gjelder uansett, og denne gir deg i hvert fall en 2 års reklamasjonsfrist, det vil si en klagerett i 2 år fra du kjøpte kameraet. På dyrere varer som skal vare lenge, slik som en mobiltelefon og en PC, er det 5 års reklamasjonsfrist.

Håper dette var til hjelp :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Angrer du på noe du har kjøpt?

En tenåringsjente sitter foran en datamaskin og ser på kredittkortet hun holder foran seg. (www.colourbox.com)

Angrerett er at du har rett til å angre på kjøpet, innen 14 dager etter at du har mottatt den. Du kan ikke bruke varen før du sender den tilbake, men du kan åpne emballasjen og undersøke varen.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker