SVAR
Besvart 30.09.2020 08:54:27
Hei
Så kjedelig at det var masse feil på sparkesykkelen! Sånn skal det ikke være.
Selger har en rett til å reparere det som er galt først. Selger har to reparasjonsforsøk på samme feil, men selve reparasjonen skal skje innen rimelig tid og helt gratis for deg. Hva som er rimelig tid, vil variere ut i fra type produkt, hvor komplisert feilen er osv. Flere måneder vil ofte være utenfor hva som er rimelig tid.
Du bør klage på ny til selger og be om ny vare eller pengene dine igjen. I tillegg bør du kreve erstatning for frakten du måtte betale første gang. Det kan hende selger sier de vil reparere en gang til. Det vil de kunne ha anledning til, men da må dette skje kjapt, uten kostnad for deg, og de må fikse ripene de påførte sykkelen din. Du trenger ikke å akseptere en reparasjon der sparkesykkelen din har masse riper.
Du kan lese mer om dine rettigheter her.
Vi håper det løser seg! Forbrukerrådet kan behandle saken hvis det ikke gjør det. Da må du opprette klagesak på våre nettsider.
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veiledning og mekling hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Jeg synes også du bør lese:
attach_file
Angrerett er at du har rett til å angre på et kjøp, innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Les mer
attach_file
Skal du klage på varer og tjenester, er det Forbrukerrådet du skal kontakte. Forbrukertilsynet er interessert i klagen din hvis det gjelder reklame og misvisende markedsføring.
Les mer