Hopp til hovedinnholdet

Hvor lang tid tar det før jeg får sixpack hvis jeg følger denne videoen?

Gutt 13 år
 

Spørsmål

Hei dere, jeg lurte på om hvor langt tid vil det ta før jeg får six pack hvis jeg følger denne her http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474&feature=related hver dag? Jeg har sixpack litt nå.. jeg ser kulene er utenfor osv ... men jeg vil ha mer synlig :P Hva må jeg ikke spise og spise.. En ting til, er proteinpulver bra for meg ? Håper at dere kan svare meg fort!: D

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Takk for spørsmål!

 

Slik trening gir helt klart god effekt på magemusklene, og du vil trolig oppleve at musklene blir sterkere og noe større. Hvis du har lite underhudsfett på kroppen fra før vil slik trening være gunstig, og du vil trolig se resultater etter noen uker. Jeg vil anbefale å trene slik annenhver dag, siden musklene trenger tid til å restituere seg.

 

I de fleste tilfeller er det riktignok ikke musklenes størrelse som er avgjørende for om de er markerte, men mengden fett som ligger utenpå og rundt musklene. For å forbrenne fett er det mye mer effektivt å trene utholdenhet ved bruk av kroppens største muskler (spesielt lår og sete). Slik trening vil aktivisere en mye større andel av kroppens muskulatur, og dette fører til et mye større energiforbruk enn kun styrketrening for magen. Energiforbruket ditt består hovedsakelig av karbohydrat- og fettforbrenning, så ved å øke energiforbruket øker også fettforbrenningen. Aktiviteter som å løpe, sykle, gå på ski, gå på skøyter, ro eller padle, danse, svømme eller lignende er typiske utholdenhetsaktiviteter. Hvis du får inn noen slike økter i uka i tillegg til styrketreningen vil du merke raskere framgang for å få markerte muskler!

 

Du bør spise variert, og unngå for mye sukker og mettet fett. Godteri, brus, potetgull og fast-food er eksempler på matvarer du kan spise lite av (f.eks en dag i uka), mens grønnsaker, magert kjøtt (svin, kylling, kalkun), fisk, egg, lett melk og melkeprodukter, grove kornprodukter er matvarer du bør spise mye av. Proteintilskudd er kun nødvendig dersom du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten fra før, og ved å spise variert får du i deg nok:)

 

Lykke til videre


Vennlig hilsen treningskonsulenten, ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Fritid
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om fritid