Hopp til hovedinnholdet

Jeg tok en angrepille etter ubeskyttet samleie. Fikk en blødning tidligere enn mensen, er det på grunn av angrepilla?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei :)

7 februar hadde jeg ubeskyttet samleie, 2 eller 3 dager senere tok jeg en angrepille. Seks dager etter angrepillen, ca 13-14 februar fikk jeg en blødning. Det var en stor blødning, med blodklumper i. Men jeg hadde ikke menstruasjonssmerter, som jeg pleier å ha, og blødningen varte ikke like lenge som menstruasjonen min pleier å vare. Kan det likevel være en menstruasjon, fordi angrepillen har lagd kluss i systemet? Det pleier å gå 28-34 dager mellom menstruasjonene mine, nå gikk det bare 23 dager. Jeg har hørt at angrepillen fremskynder og utsetter mensen og forandrer blødningsmønsteret. Er det det som kan ha skjedd i mitt tilfelle?

Jeg har ikke fått mensen etter 14 februar, og siden jeg ikke vet om det var en menstruasjon så kan jeg ikke vite når neste skal komme. Jeg tok en graviditetstest igår, 14 mars, og den viste negativt. Kan jeg likevel være gravid?

SVAR

Besvart 16.03.2009 18:30:02
account_circle