Hopp til hovedinnholdet

Er det normalt å ha blødninger etter å ha tatt angrepille ?

Jente 14 år
 

Spørsmål

Hei,jente 14 år. Jeg hadde sex for første gang på onsdag forrige uke å jeg tok angrepille samme dag siden jeg skulle reise dagen etter. Og jeg kom hjem på søndagen etter å jeg fikk mensen smerter å blødninger å det er enda 2 uker til jeg skal ha mensen. Er det normalt å ha blødninger etter å ha tatt angrepille?

Besvart 16.10.2018 18:56
 

Svar
Hei


Takk for at du skriver til ung.no

Det er helt vanlig at en kan få en blødning tidligere, eller noe senere enn forventet. 
Ta en titt på vedlagte artikkel. 

Vennlig hilsen helsesøster, ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Nødprevensjon - "angrepille"

Bekymret jente (colourbox.com)

Det kan være godt å ha en reserveløsning hvis du av en eller annen grunn har hatt ubeskyttet samleie eller hatt uhell med den prevensjonsmetoden du bruker. Her kan du lese mer om nødprevensjon.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Graviditet
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om graviditet