Hopp til hovedinnholdet

Bivirkninger av acnemedisin?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg bruker Lymecylin Actavis mot akne og har brukt de i ca. en og en halv måned. De har hjulpet litt, spesielt i starten, men nå i det siste har jeg fått en del nye kviser både i ansiktet og på ryggen. Legen sa jeg skulle bruke de frem til juni. Men jeg skulle fått mensen for tre uker siden, og den har jeg enda ikke fått. Syklusen min kan variere litt, men ikke mer enn fra 2 dager før til maks en uke etter. Så kan antibiotikapillene ha noe med at jeg enda ikke har fått mensen å gjøre? Jeg er ikke gravid. Har også opplevd en veldig rask vektøkning siden jeg starta på antibiotikapillene, har gått opp 3-4kg på bare noen uker.. Har begynt å løpe en gang i uka, veier nå 71,5kg og er 174 cm høy. Har alltid vært høy og slank, og vil ikke veie over 70kg. Har begynt å kutte ut så mye søtsaker som mulig i det siste og begynt å trene men veier det samme eller bare enda mer, så hva kan jeg evt gjøre for å gå ned i vekt? Kan det være pga antibiotikaen?

SVAR

Besvart 17.04.2018 10:47:52
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Kviser – akne

Nesten alle får kviser på et eller annet tidspunkt, men hvorfor får vi dem? Og hva kan du gjøre for å bli kvitt dem?

 

Les mer
attach_file

Mensen – sånn er det

Mensen er blødningen som kommer fra skjeden én gang i måneden. Her er alt du trenger å vite.

 

Les mer
account_circle