Hopp til hovedinnholdet

Er fremgangsmåten min for vektnedgang riktig?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg lurte på om jeg kunne få spurt om råd til sunn vektnedgang og om det jeg gjør nå er riktig. Jeg veier 72 kg og er 1,63m. Har håndball 3 ganger i uka som varer 1,5 time per gang. For 2 år siden veide jeg 58 kg, men gikk opp til 65 kg pga. lite aktivitet og mye usunt i fjor sommer. For å løse problemet mitt sultet jeg meg selv ifjor vinter. Jeg økte da til 74 kg og jeg angrer på at jeg tok i bruk den måten. Derfor ville jeg spør om det jeg gjør nå er riktig:) Jeg drikker 2,5dl fruktsmoothie til frokost, følger tallerkenmodellen til middag og spiser 2 appelsiner og 1 banan til kvelds. Jeg går ca. 16 km i hverdagene ved at jeg går til og fra skole, til trening, når jeg vil ut til byen dvs. Det vil si at jeg nesten ikke tar noe bil eller buss. Sånn har jeg holdt på i 1 mnd og klart da å gå ned 2 kg. Høres dette sunt ut og hvor lang tid tar det til at jeg kommer ned til 52 kg så lenge jeg følger denne planen? Hilsen en jente desperat etter sunn helse og å være fornøyd med seg selv:)

SVAR

Besvart 19.09.2018 11:53:31
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Gode vaner for en sunn hverdag

Her gir vi deg enkle tips om trening og matvaner som gjør hverdagen din sunnere. Det kreves verken spesiell diett eller fancy treningsformer.

 

Les mer
attach_file

Positivt selvbilde og kroppsbilde er #goals

Om målet ditt er et positivt syn på deg selv og din kropp, kan Instagram og Snapchat være forstyrrende.

 

Les mer
attach_file

Dette skjer med kroppen din hvis du spiser for lite

Er det farlig å spise lite mat én dag? Hva med over en lengre periode? Hvor lite mat kan du spise før det blir farlig, og hva er det egentlig som skjer med kroppen din da?

 

Les mer
attach_file

Jeg veier for mye – hva skal jeg gjøre?

Det kan ta tid å gå ned i vekt. Det viktigste er å ta alle de små stegene mot en sunnere livsstil. Her er noen tips og råd.

 

Les mer
attach_file

Slik blir du kvitt søtsuget

Har du ofte lyst på noe søtt? Får du mer lyst på noe søtt utover dagen? Her får du tips til hvordan du kan kvitte deg med søtsuget.

 

Les mer
attach_file

Styrketrening du kan gjøre hjemme

Økt muskelstyrke kan være med å forebygge skader, og gjør oss i stand til å takle hverdagens oppgaver bedre. Her finner du øvelser du kan gjøre hjemme.

 

Les mer
account_circle