Hopp til hovedinnholdet

Går opp i vekt etter økt treningsmengde.

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg begynte å trene aktivt nå for 3 under siden cirka (altså 5-6 ganger i uken). Jeg trener mest styrke med lår og rumpe, og mage og rygg, men også annet. Jeg har også begynt å spise mindre, og spise sunnere. Det jeg syntes er veldig rart da, er at når jeg veier meg selv har jeg gått opp 3 kilo? Og jeg veide 65kg og har ikke så lyst til å komme opp i 70kg. Har dere noe svar på hvorfor dette skjer? Og om hva jeg kan gjøre for å unngå å gå opp mer, og heller gå ned i vekt. Tusen takk for svar på forhånd!

SVAR

Besvart 22.09.2019 09:52:05
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Selvfølelse og kroppspress

Fra vi er unge blir vi utsatt for ulike skjønnhetsidealer. På grunn av dette føler mange at de ikke er bra nok, og sliter med dårlig selvfølelse. Må det være sånn?

Av Emilie, ungdomsjournalist

 

Les mer
attach_file

Dette bør du spise før og etter trening

Lønner det seg å spise før du trener, og hva skal du i så fall spise? Hvor viktig er det egentlig med drikke under treningen? Få gode tips til hva du bør spise og drikke før, under og etter trening her!

 

Les mer
attach_file

Hvor mye trening er nok - og for mye?

Hvor mye trening som er akkurat passe finnes det ikke noen fasit på. Men i denne artikkelen får du tips til hvordan du kan finne ut hva som er passe mengde for deg.

 

Les mer
attach_file

Når ser du resultatene av treningen?

Mange lurer på hvor raskt man kan se resultater og oppleve effekt av trening. Det er ikke noe fasitsvar på dette og det avhenger blant annet av gener, hva man trener og kosthold.

 

Les mer
account_circle