Hopp til hovedinnholdet

Er vaksinert mot HPV, og har fått vorter på hender og føtter.

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg tok HPV gratis vaksine i 2017-2018. jeg har nå fått vorter og lurer på hvordan? Jeg har fått små vorter på hendene og føttene. Når jeg googler hvordan vorter oppstår så sier det at det er pga HPV virus, burde jeg kontakte lege? Betyr dette at vaksinen ikke fungerte på meg? Har vortene noe med den seksuelle HPV sykdommen som kan føre til livmorhals kreft?

SVAR

Besvart 30.05.2019 13:04:53
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Sånn kan fastlegen hjelpe deg

Alle som bor i Norge har rett på fastlege. Fram til du er 16 år er besøk hos fastlegen gratis og etter at du er 16 år kan du selv bytte fastlege.

 

Les mer
attach_file

Helsestasjon for ungdom

Helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud til ungdom. Der kan du få veiledning om prevensjon og seksuell helse. Du kan også få hjelp innenfor psykisk helse og svar på andre helsespørsmål.

 

Les mer
attach_file

HPV-virus og livmorhalskreft

HPV-virus smitter ved sex. Du kan få vaksine og beskytte deg mot de HPV-virusene som kan føre til kreft.

 

Les mer
account_circle