Hopp til hovedinnholdet

Trenger svar på spørsmål rundt trening, fettforbrenning og kosthold?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei. Er en fotballspiller og ganske bra trent idrettsutøver og har 10-12 treningsøkter i uken. Når det gjelder kosthold vill jeg beskrive det som relativt sunt, i ukedagene går det oftest i fiberrik mat i tillegg til kjøtt. Jeg spiser litt usunne ting i blant men er ganske sikker på at jeg forbrenner slike kalorier under trening. Pga at fotball er hovudsakelig aerob vill mye av produksjonen av ATP bli gjort ved feittforbrenning. Likevel føler jeg at fettprosenten min er for høy sammenliknet med det ønskelige nivået. Jeg veier omtrent 75kg men vekten min varierer voldsomt, og jeg er cirka 1.80 høy. Muskler er ganske synlige, og ulike muskelgrupper på f.e magen er synlig. Jeg har 3-4 spørsmål: 1). Er BMI for høy? 2.) Er synlige magemuskler et tegn på lav fettprosent? 3.) Har du et eksempel på en kostholdsplan som er relevant for en fotballspiller. 4) Har du et relevant styrkeprogram for en fotballspiller. Der relativ styrke er i fokus? Takk på forehand :)

SVAR

Besvart 03.02.2020 20:28:42
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Vær stolt av den kroppen du har!

Tenårene er en tid der kroppen forandrer seg mye. I løpet av noen få år utvikles kroppen fra barn til voksen, og det er normalt å føle på usikkerhet og sammenligne seg med andre.

 

Les mer
attach_file

Styrketrening

I denne artikkelen kan du lese om hvorfor styrketrening er bra og få tips til ulike måter å trene styrketrening på. Det er viktig med god teknikk når man trener styrke.

 

Les mer
attach_file

Tips til et sunt, balansert og variert kosthold

Vet du hvorfor det er lurt å spise sunt og variert? Syns du det er vanskelig å vite hvordan du får det til? Her er noen gode tips.

 

Les mer
account_circle