Hopp til hovedinnholdet

Ikke fått mensen siden hun startet på Isotretionin.   

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg har gått på isotretinoin i 3 måneder nå, og jeg har ikke fått mensen siden før jeg begynte med disse medisinene. Jeg er heller ikke seksuelt aktiv og bruker i tillegg p-piller. P-pillene har aldri påvirket menstruasjonen min, da jeg har gått på det i flere år. Kan isotretinoin påvirke syklusen min, eller burde jeg oppsøke lege? Jeg har alltid hatt regelmessig mens og fikk mensen først da jeg var 12 år, så jeg synes det er litt rart å ikke ha fått mensen på over 3 mnd, da dette problemet oppsto etter jeg begynte på tablettene.

SVAR

Besvart 31.05.2018 14:34:37
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Sånn kan fastlegen hjelpe deg

Alle som bor i Norge har rett på fastlege. Fram til du er 16 år er besøk hos fastlegen gratis og etter at du er 16 år kan du selv bytte fastlege.

 

Les mer
attach_file

Mensen – sånn er det

Mensen er blødningen som kommer fra skjeden én gang i måneden. Her er alt du trenger å vite.

 

Les mer
attach_file

Helsestasjon for ungdom

Helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud til ungdom. Der kan du få veiledning om prevensjon og seksuell helse. Du kan også få hjelp innenfor psykisk helse og svar på andre helsespørsmål.

 

Les mer
account_circle