Hopp til hovedinnholdet

Bestilte gratis vareprøve og får ikke meldt meg ut av avtale. Hva gjør jeg?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

ei. Jeg har nylig bestilt en vareprøve hos steam.no (gratis.steam.no). Det sto at varen var gratis, men det var 19kr frakt. Under bestillingsskjemaet sto det med liten skrift at det var et abonnement hvor det kostet 599kr etter 2 ukers prøvetid. Denne teksten det så jeg ikke. Etter 3 uker fikk jeg en pakke i posten med vareprøven. Med pakken følgte det med et avmeldingsskjema. Jeg kontaktet dem på mail og fikk avsluttet abonnementet. Ca 3 uker etter fikk jeg en regning i posten fra dem på 500kr og jeg kontaktet dem om regningen, siden jeg hadde avmeldt meg 3 uker før. De sa at at jeg måtte betale den, og en til som kommer snart. Første refill pakken som kostet meg penger kom 3 uker etter betalingsdato og visst jeg skulle ha avmeldt meg og ikke fått noe regning så måtte jeg ha gjort det innen 2 uker etter kjøpsdato. Alt stod med liten skrift under som jeg ikke så, men de nekter å ta i mot retur og de sier det er min feil at jeg ikke så skriften. Hva skal jeg gjøre?

SVAR

Besvart 09.01.2019 16:15:52
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Hvordan klage på varer eller tjenester?

Har du noen gang kjøpt en vare eller tjeneste som det var noe feil med? Eller kanskje varen ikke kom i det hele tatt? Da har du heldigvis flere steder du kan henvende deg. Hvilken vare eller tjeneste du har kjøpt, avgjør hvor du kan henvende deg.

Aller først er det viktig at du sier ifra til den det gjelder.

 

Les mer
attach_file

Ubetalte regninger? Unngå inkasso!

Har regningen gått til inkasso? Hva betyr det, og hvorfor bør du unngå det?

 

Les mer
attach_file

Hvordan handle trygt på nettet

Netthandel kan være en billig og rask måte å handle gaver og ting til deg selv på. Her får du tips for å unngå nettfellene!

 

Les mer
account_circle