SVAR
Besvart 09.01.2019 16:15:52
Spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt.
Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
Se spørsmål og svar som ligner for nyere spørsmål.
Hei
Så kjedelig at har fått regning på noe du trodde var gratis.
Ved bestilling av slike vareprøver følger det av angrerettloven at du har rett til å angre på kjøpet innen 14 dager etter at du mottok den første varen. Angreretten gjelder da både for selve varen og for abonnementet.
Hvis du angret på kjøpet innen 14 dager fra du hentet vareprøven, skal du ikke betale verken for varen eller for abonnementet. Du må derimot sende varen tilbake til selgeren fordi dere nå ikke lenger har en avtale mellom dere. Veldig bra at du kontaktet firmaet på mail. Da kan man bevise hva man har gjort.
Vi vil anbefale deg å sende en ny mail til firmaet der du forklarer at du har benyttet deg av angreretten din innen fristen på 14 dager og at du ønsker å returnere både vareprøven og de andre pakkene. Du bør også igjen si at du vil melde deg ut av avtalen.
Lykke til! :)
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Jeg synes også du bør lese:
attach_file
Har du noen gang kjøpt en vare eller tjeneste som det var noe feil med? Eller kanskje varen ikke kom i det hele tatt? Da har du heldigvis flere steder du kan henvende deg. Hvilken vare eller tjeneste du har kjøpt, avgjør hvor du kan henvende deg.
Aller først er det viktig at du sier ifra til den det gjelder.
Les mer
attach_file
Har regningen gått til inkasso? Hva betyr det, og hvorfor bør du unngå det?
Les mer
attach_file
Netthandel kan være en billig og rask måte å handle gaver og ting til deg selv på. Her får du tips for å unngå nettfellene!
Les mer