Hopp til hovedinnholdet

Spørsmål om angrerett.

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei Jeg jobber i en bokhandel. En dag var det en dame som hadde kjøpt en bok. Boken var helt fin og hadde ingen skader. Hun kommer tilbake 10 minutter etter at hun kjøpte boken, og sier hun ikke vil ha boken allikevel. Jeg tilbyr henne at hun kan bytte boken i noe annet eller få tilgodelapp (en service butikken praktiserer). Hun blir sur, og mener hun har rett til å få pengene tilbake fordi hun kom tilbake med varen så raskt etter at hun kjøpte den. Jeg forteller henne at vi gir ikke pengene tilbake, og hun blir enda surere og forteller at hun har rett til det ifølge kjøpsloven. Jeg prøver å ringe sjefen for å høre med han om dette, men han tar ikke telefonen. I mens jeg prøver å ringe han, begynner kunden og fortelle at jeg lager masse kvalm ut av situasjonen og at jeg har fått henne til aldri å komme tilbake til bokhandelen. Jeg blir helt stresset. Til slutt gir jeg henne pengene tilbake. Har hun rett på å få disse pengene tilbake. Og laget jeg unødvendig mye kvalm, eller er det hun som egentlig er problemet?

SVAR

Besvart 18.06.2012 10:13:17
account_circle