Hopp til hovedinnholdet

Hvordan trene og legge på meg muskler når jeg har anoreksi.

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Jeg trener styrke 3 ganger uken man, ons og fre eller lør. Jeg spiser kanskje 200-500kcal mer en hva jeg forbrenner for å bygge, men føler jeg legger mer på meg noe som er vanskelig for jeg enda har anoreksia. Jeg tenker å ville trene cardio for å brenne vekk fett, men er da redd for at jeg også brenner vekk muskler. Jeg spiser også riktig nokså sundt. Jeg bare er virkelig nedfor å vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har heller ikke kommet så langt i puberteten så jeg er enda lav.

SVAR

Besvart 14.06.2019 09:01:27
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Helsestasjon for ungdom

Helsestasjon for ungdom er et gratis tilbud til ungdom. Der kan du få veiledning om prevensjon og seksuell helse. Du kan også kan få hjelp innenfor psykisk helse og svar på andre helsespørsmål.

 

Les mer
attach_file

Styrketrening

I denne artikkelen kan du lese om hvorfor styrketrening er bra og få tips til ulike måter å trene styrketrening på. Det er viktig med god teknikk når man trener styrke.

 

Les mer
attach_file

Behandling av spiseforstyrrelser hos unge

Barn og ungdom som blir syke av spiseforstyrrelse har gode sjanser for å bli friske om de kommer i behandling. Det er spesielt viktig å komme raskt i behandling.

 

Les mer
attach_file

Hvor mye trening er nok - og for mye?

Hvor mye trening som er akkurat passe finnes det ikke noen fasit på. Men i denne artikkelen får du tips til hvordan du kan finne ut hva som er passe mengde for deg.

 

Les mer
attach_file

Vær stolt av den kroppen du har!

Tenårene er en tid der kroppen forandrer seg mye. I løpet av noen få år utvikles kroppen fra barn til voksen, og det er normalt å føle på usikkerhet og sammenligne seg med andre.

 

Les mer
attach_file

Dette bør du spise før og etter trening

Lønner det seg å spise før du trener, og hva skal du i så fall spise? Hvor viktig er det egentlig med drikke under treningen? Få gode tips til hva du bør spise og drikke før, under og etter trening her!

 

Les mer
account_circle