Hopp til hovedinnholdet

Kan man legge på seg muskler og miste fett samtidig?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei, jeg er en jente på 16 år som gjerne vil bli i bedre form. Jeg er 164 cm høy og veier 49 kg. Jeg har trent tung styrke og kondisjonstrening 4-5 ganger i uka i ca. 2 måneder nå, men skjerpet meg ikke med kostholdet før 3 uker siden. Jeg vil gjerne ned i fettprosent, og få mer markerte muskler og en strammere kropp. Det er her jeg blir forvirret. For å gå ned i fettprosent må man ha et kaloriunderskudd, men for å bygge muskler, må man ha kalorioverskudd. Er det mulig og oppnå dette på likt, eller må man gjøre en ting om gangen? Går det an og være i kaloriunderskudd slik at man går ned i fettprosent, men spise mye proteiner slik at musklene forsatt vil bli større og mer markerte? Hva anbefaler dere? Jeg har ganske mye fett på armene og vil prøve å få disse litt smalere, en strammere rumpe, og et mer markert ansikt. Jeg trener høy kondisjon og tung styrke mandag, onsdag og fredag, tung styrketrening på tirsdag og tar vanligvis fridag på torsdag og i helga. Er dette en bra plan?

account_circle