Hvordan komme over at jeg er annerledes enn mine venner?
Gutt, 13
Halo jeg er en hvit gutt På 13 år og alle vennene mine er utleninger Jeg er ikke glad i meg selv pågrunn av hudfargen min og håret skulle ønske jeg var svart med braids Jeg klarer ikke og komme over det fordi jeg kan ikke gjøre noe med det kan jeg få tips
Hei!
Å være annerledes: Jeg skjønner at det kan være litt vanskelig når man føler seg annerledes. Men selv om man ser annerledes ut, så betyr det ikke at man ikke er like god eller verdifull som andre. Vi er alle forskjellige og unike. Vi har alle fantastiske egenskaper som bidrar til et felleskap der det er lov til å se/være forskjellige. Og det at vi er forskjellige og ser forskjellige ut gjør i min mening Norge til et bedre sted.
Tanker: Husk at det er dine egne tanker som skaper dette selvbildet. Det er ikke dine venner og de rundt deg. Dine venner ønsker å være med deg for akkurat den personen du er. De synes du er en bra fyr som er bra å være med. Din verdi ligger i hvem du er og ikke hvordan du ser ut.
Snakke om det? Husk også at det hjelper å snakke litt ut om ting som kan være strevsomt. Da får man ut det som er inni seg. Det i seg selv kan gjøre ting lettere. Helsesykepleieren på din skole er en fin samtalepartner hvis du skulle ønske det.
Vennlig hilsen helsesykepleier
Besvart: 20.4.2023
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

