Hopp til hovedinnholdet

Mye kviser etter at hormonspiralen Mirena ble satt inn i juni/juli 2016

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Er en jente på 18år som fikk satt inn spiral (mirena) i juni/juli 2016. Etter dette har jeg vært plaget med mye kviser langs kjeven og halsen. Er ellers fornøyd, til tross for en del blodig "slim" som kommer ut nesten daglig. Det er deilig å ikke tenke på å må ta en ppille slik jeg måtte før. Likevel vurderer jeg å gå tilbake til loette pågrunn av kvisene. Er i et fast forhold og prevensjon er derfor nødvendig. Men jeg er usikker. Tror du kviseproblemet vil forsvinne dersom jeg går tilbake til loette? Har prøvd å tenke tilbake/sett på bilder, men klarer verken huske eller se om jeg hadde mye kviser før. Har hørt at loette kan gjøre huden finere. Vil heller stresse med en pille enn kviser i bøtter å spann. Likevel vil jeg høre dine tanker før jeg tar avgjørelsen. Tror du loette vil hjelpe mot kvisene?

SVAR

Besvart 05.02.2017 18:38:34
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Kviser – akne

Nesten alle får kviser på et eller annet tidspunkt, men hvorfor får vi dem? Og hva kan du gjøre for å bli kvitt dem?

 

Les mer
attach_file

Praktiske tips om hormonell prevensjon

Lurer du på hvordan du får tak i prevensjon, hvordan du starter opp eller hva du gjør om du glemmer å ta det når du skal. Her får du svar.

 

Les mer
account_circle