Hopp til hovedinnholdet

Depresjon og angst. Hvordan få det bedre?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei jeg er ei jente på 13 år. Jeg sliter med sosial forbi,panikkangst,depresjon og agorafobi. Det har jeg slitt med siden 3.klasse. Nå føler jeg ting roer seg litt, men jeg er ikke sosial. Når jeg kommer hjem etter en dag på skolen så legger jeg meg flat i senga og ligger der til morgenen(jeg spiser mat og da). Så en dag ser ofte ut som dette for meg. 7.20 står opp 8.15 kommer gråtende inn i klasserommet 11.25 vil ikke inn etter friminuttet 13.00 løper inn på badet fordi at jeg er livredd eller har fått en kommentar 13.30 er der fortsatt men orker ikke gå inn igjen så jeg blir der lengre. 14.55 ferdig på skolen går innom og kjøper trøste mat 16.00 er deprimert ligger i senga og griner og sånn er det resten av kvelden men hvis jeg må orker må jeg gjøre lekser... men poenget med alt dette var egt at jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at ting skal bli bedre ( sorry for at alt jeg skrev var ganske teit men når jeg får ting ut blir liksom ting mye bedre håper du forstår) Klem <3

SVAR

Besvart 26.03.2017 12:57:22
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Hjelp deg selv ut av depresjonen

Depresjon påvirkes i stor grad av hvordan du tenker. Én måte å mestre depresjon på kan være å utforske og avsløre den negative og urealistiske tenkningen, og så lære seg å korrigere tanker og bytte dem ut med realistiske. Her er tipsene du trenger.

 

Les mer
attach_file

Depresjon og negativ tenkning

Depresjon påvirkes i stor grad av hvordan man tenker. Det finnes måter å snu typiske tankemåter som "Jeg er ikke noe verdt" og "Jeg får ikke til noe, uansett".

 

Les mer
attach_file

Panikkangst

Alle kan oppleve panikkanfall. Det er veldig ubehagelig, men ikke farlig. Det er allikevel lurt å søke hjelp om du føler at panikkanfallene styrer livet ditt.

 

Les mer
account_circle