Hopp til hovedinnholdet

Jente på 18 år med vanlig mens som startet med Cerazette for to mnd siden. Har blødd i ti dager nå. Hva kan det være?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei.
Jeg er en jente på 18 år. Jeg har hatt mensen de siste fire årene. De første to årene kunne jeg ha blødning i 8 dager, men senere har mensen gått ned til fem dager i måneden. De siste to månedene har jeg tatt p-pillen/mini-pillen Cerazette. Første gang jeg hadde mensen da jeg gikk på p-pillen, varte mensen bare i fire dager, og det var så idt det kom blod. Nå har jeg fått mensen andre gang på Cerazette, og jeg har blødd i ti dager. Jeg blør ikke veldig kraftig, men ikke så lite heller, og det virker ikke som den har tenkt å stoppe i morgen... Jeg blir litt bekymret over at den varer så lenge, dobbelt så lenge som jeg er vant til. Hva kan dette være? Spontanabort??? Noe annet? Eller er det helt normalt nå en går på p-piller?

PS: Får en mensen med en gang man slutter på p-pillene, selv om man nettopp har hatt mensen mens man gikk på dem?

Håper på svar raskt.
Mvh litt engstelig.

SVAR

Besvart 25.08.2008 20:47:41
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Prevensjonsmetoder - en oversikt

Det finnes flere ulike prevensjonsmetoder og det kan være vanskelig å velge blant dem. I denne oversikten finner du informasjon de aktuelle metodene som finnes i dag.

 

Les mer
account_circle