Hopp til hovedinnholdet

Jeg har klamydia og blir kvalm og kaster opp av medisin. Hva kan jeg gjøre og hvor lang tid etter at jeg har tatt medisin bør jeg sjekke meg på nytt?

account_circle

SPØRSMÅL

Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet, men dette var den nærmeste kategorien. Jeg har fått påvist positiv på en klamydia og er på min andre dag med antibiotikakur. 1. Jeg blir sikkelig kvalm av pillene og er redd for å kaste opp, noe som skjedde denne morgenen 1 time etter jeg svelgte pillen. Det jeg gjorde var at jeg prøvde å svelge det meste av spyet, noe kom ut dessverre, men tror jeg fikk det meste. Jeg skal ta 2 piller hver dag og tok dermed en ekstra i tilfelle. Hva burde jeg gjøre nå? Er dette nok og vil bakteriene bli resistente nå? Og hvirdan kan jeg eventuelt hindre å bli så kvalm av dem? 2. Dag nr 2 fikk jeg et nytt symptom på klamydia, nemlig hyppig vannlating. Betyr dette at pillene har hatt en negativ effekt, eller er det motsatt? 3. Hvir lenge etter jeg har tatt pillene burde jeg vente før jeg sjekker meg for at det er helt over? Tusentakk for svar!

account_circle