Hopp til hovedinnholdet

Blør i mange dager etter å ha hatt samleie for første gang.

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei, jeg er ei jente på 19 år som sammen med kjæresten min hadde min seksuelle debut. Vi var begge klar over at det ville bli noe problematisk pga at jeg hadde en ganske dekkende hinne. Jeg var derfor forberedt på at jeg kom til å blø noe etter og under samleie. I tillegg hadde jeg gått på Desogrestel, tilsvarer Cerazette, i ca 11 dager før dette, og disse går jeg fremdeles på. Jeg begynte på pillene rett etter mensen. Jeg er litt bekymret fordi jeg begynte å blø litt under og etter samleie, men dette har ikke stoppet. Det har nå gått fire dager og jeg har fremdeles mensen liknede blødninger. Jeg mistenker selv at pillene har påvirket syklusen min og at det er derfor jeg blør nå, blant annet fordi jeg ikke har hatt noen smerter eller ubehag. Jeg har alltid hatt uregelmessig mens, men det er en stund til at jeg skulle ha det igjen så derfor er jeg veldig usikker på dette. Jeg lurer på om dere har noen ide hva det kan være som skaper dette og hva jeg skal gjøre hvis det er pillene?

SVAR

Besvart 09.05.2017 19:14:18
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Praktiske tips om hormonell prevensjon

Lurere du på når du er sikker etter oppstart med prevensjon, når det har gått for lenge mellom to p-piller, hvordan utsette mens eller noe annet. Du finner svar på det og mye annet i denne artikkelen.

 

Les mer
account_circle