Hvis man stresser eller får en følelse av at man må prestere, forstyrres de seksuelle tankene, og ereksjonen svikter. Hvis man får prestasjonsangst eller opplever stress sitter det i hodet og ikke i penis. Tankene blokkerer lystsignalene som går fra hjerne til penis. Vi er også lagd slik at stresshormonene dominerer over de hormonene som gir tenning. Når stresstankene og stresshormoner tar styringa, stopper tenningen og ereksjonen kommer ikke, avtar eller man får ikke orgasme/sædavgang.

Det er altså om å gjøre å opprettholde seksuell tenning og redusere stress. Noen gjør dette ved å tenke på det de fantaserer om når de onanerer. Andre opprettholder den seksuelle tenningen ved å la seg visuelt og emosjonelt stimulere av partneren (tenke på at det skjer), med fokus på det de finner sexy. Mange tenner på at partneren er kåt. Det gir selvbekreftelse.

Forsøk og kjenn mer på de pirrende og gode følelser din partner gir deg, og ikke la tankene rundt om du får erigert penis dominere. Snakk gjerne også med din partner om dette, vær åpen om at dette er et vanlig problem for unge gutter. Det hjelper når din partner er klar over dette, slik at du ikke trenger å bekymre deg over det.

Les mer fra artikkelen, " Gutt og kåt, men får ikke ereksjon".

Håper at du fikk hjelp og lykke til videre!