Hopp til hovedinnholdet

Hvordan settes karakteren i aktivitetslære?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg går 1. Klasse, idrettslinja på Thor Heyerdahl videregående. På skolen vår setter læreren i Aktivitetslære (gym) karakter på hvor god vi er i idretten som holdes og ikke innsats, fairplay og vilje. Det resulterer i at de idrettene vi er gode i gir god karakter, mens de vi er mindre gode i, gir dårligere karakter. Jeg for eksempel, er god i langrenn (fikk 5-6) jeg er ikke fult så god i volleyball (fikk 3-4). I følge lærerene, så har hver time like mye å si for vurderingen. Dvs: selv om du er dårlig i starten og blir drit god til siste kurset, vil den første delen av kurset trekke ned på den totale karakteren. Mitt spørsmål er følgende; er dette lovlig/riktig? Og hva er poenget med systemet? Det gir jo ingen menig på noen som helst måte. Det virker som at det som er meningen i Aktivitetslære ikke er å lære, men å bli vurdert på hvor god man er. Hilsen oppgitt ungdom :/

SVAR

Besvart 06.05.2019 10:16:49
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Hvordan bør man vurderes i gym?

Bør innsats telle for karakteren? Bør privatisteksamen endres til å bli muntlig og praktisk? Hva synes du?

Les mer
account_circle