Hopp til hovedinnholdet

Hvor mange kaloriere bør jeg spise for å få lavere fettprosent?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei. Jeg lurer på hvordan det er best å gå ned i fettprosent på? Skal jeg spise slik jeg ligger i energibalanse, for å så trene styrke og intervaller (utholdenhet)? Eller skal jeg spise litt under mitt daglige behov, for å så trene styrke og utholdenhet og intervaller? Vil jeg trenge mer protein for å holde på muskeømassen? Har lest litt om noe som kalles "minicut." Dette er hvor man redusere kaloriene med 500-700 i 3-6 uker for å redusere fettprosenten litt hvis den ble litt høy ved muskelbygging. Er ca 2200 kalorier nok for de dagene jeg ikke trener, og 2300 de dagene jeg trener? En personlig trener sa jeg trengte rundt 2800-3000 kalorier. Hva vil dere si kanskje stemmer mest ut i fra deres erfaringer? Helst svar på dette, ikke lim inn noe tekst. :) Er ikke i så mye aktivitet ellers, bare gym og litt gåing. Helkroppsprogram styrke 4 ganger i uken. 61kg, 181 cm høy og 15 år. Takk.

SVAR

Besvart 17.02.2020 21:22:17
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Dette bør du spise før og etter trening

Lønner det seg å spise før du trener, og hva skal du i så fall spise? Hvor viktig er det egentlig med drikke under treningen? Få gode tips til hva du bør spise og drikke før, under og etter trening her!

 

Les mer
attach_file

Tips til et sunt, balansert og variert kosthold

Vet du hvorfor det er lurt å spise sunt og variert? Syns du det er vanskelig å vite hvordan du får det til? Her er noen gode tips.

 

Les mer
attach_file

Når ser du resultatene av treningen?

Mange lurer på hvor raskt man kan se resultater og oppleve effekt av trening. Det er ikke noe fasitsvar på dette og det avhenger blant annet av gener, hva man trener og kosthold.

 

Les mer
account_circle