Hopp til hovedinnholdet

Tips til alternativ trening ved brukket legg?

Jente 15 år
 

Spørsmål

Heisann! Jeg er ei jente som for 3 uker knekte det store leggbeinet. Jeg har prøvd å søkt på internett, men jeg har ikke funnet noe om alternativ trening. Jeg har lyst å trene magen min til sommeren, for den er blitt litt feit etter jeg knekte foten. Har dere noen tips?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Takk for spørsmål!

 

Du kan alltids trene ulike stitupsvarianter selv om du har skadet leggen. Du finner flere varianter du kan prøve ved å klikke her. Plukk ut noen du kan gjennomføre. Ellers finner du gode styrke- og stabiliseringsøvelser som er tilpasset slik at de kan gjennomføres selv med ulike skader. Du finner slike øvelser ved å klikke her.

 

Tren gjerne styrke for hele kroppen, selv om det er magen du spesielt vil fokusere på. Ved å trene hele kroppen øker det samlede energiforbruket mer enn hvis du kun trener mage, og dette vil påvirke fettforbrenningen i stor grad. Sett opp øvelser etter hverandre i en sirkel, og utfør sirkelen 3 ganger. Hver øvelse kan du utføre i f.eks. 30 sekunder før du skifter til neste i sirkelen. Hvis 30 sekunder ikke er nok for å bli tilstrekkelig sliten kan du øke varigheten. 

 

Tren styrke opp til annenhver dag (3-4 økter i uka). Da vil du få god og helhetlig trening. Utfør så mange øvelser du klarer med brukket bein, og ta deg skikkelig ut for hver serie du gjennomfører.

 

Lykke til med treningen:)


Vennlig hilsen treningskonsulenten, ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Styrketrening

Jente løfter kettlebell (www.colourbox.com)

I denne artikkelen kan du lese om hvorfor styrketrening er bra og få tips til ulike måter å trene styrketrening på. Det er viktig med god teknikk når man trener styrke.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Trening og idrett
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om trening og idrett