Hopp til hovedinnholdet

Hvor mye bør jeg spise, og spiser jeg nok eller for mye?

account_circle

SPØRSMÅL

Hei... Jeg har nå hatt en periode hvor jeg har gått ned betraktelig mye på 1 år... ( fra 100kg til 64 kg ) har antageligvis mistet mye muskelmasse, og holdt meg på et kaloriinntak på ca 1700-2000. muligens en liten spiseforstyrrelse. Jeg er 16 år, veier som sagt 64 kg, og er 185 cm høy Jeg har veldig lyst til å bygge muskler (uten å legge på meg mye fett, spessielt ikke rundt midjen) Har startet å ta trening og kosthold litt mer serriøst, og virkelig gå inn for å bygge en sterk og muskuløs kropp. Jeg trener styrke på treningssenter annenhver dag i ca 1 time hver gang, og går en tur i skogen, langs stranda ca 45-60 minutter med moderat/ rask gange. Men så var det dette med mat og kaloriinntaket da. Hvor mange kalorier bør jeg få i meg hver dag ?? Ligger nå på ca 2300 på hviledagene og 2400-2600 på treningsdagene. Er dette for mye, eller for lite ?? Jeg spiser ikke godteri, brus, juice eller sånne ting heller. Det jeg pleier å kose meg med hver kveld, er enten en nutrillet/herbalife proteinbar eller en pakke druer etc En mer detaljert oversikt over matinntaket mitt finner du under: Frokost: Havregrøt m/ vann eller soyamelk ( 400 kcal ) Lunsj på skolen: en dobbel herbalife shake / måltidsbar etc ( 200 kcal) Mellommåltid: liten proteinbar fra herballife, eventuelt en frukt ( 150 kcal ) Før trening: proteinshake m/soyamelk ( 250 kcal ) Under trening: 1 boks tunfisk i gele ( ca 130 kcal ) Etter trening: proteinshake m/ melk eller en banan ( 250 kcal) Middag: masse grønnsaker, kylling, fisk, laks etc... ( 500-550 kcal) kveldsmat : Kornblanding / Grøt / nutrillet bar/ shake / kassein proteinpulver etc.. ( 400 kcal) Snacks: druer/ proteinbar/ cottage cheese / kesam etc.. ( ca 400 kcal) Pleier å varriere dette slik at jeg får ca 2300 kcal på hviledager og 2400-2600 kcal på treningsdager. Lurer virkelig på om jeg får i meg nok kcal eller om jeg får i meg alt for mye ?? Kort oppsummering: trener styrke 1 time annenhver dag Går 45-60 minutters rask gange hver eneste dag.. Og spiser på dager hvor jeg trener styrke 2400-2600 kcal og de dagene jeg bare går tur uten styrketrening ca 2300 kcal Beklager mye teks.. ville bare få med meg alt ;)

account_circle