Hopp til hovedinnholdet

Trener jeg riktig for å oppnå mer markerte muskler?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Jeg er en gutt på 17 år. Jeg veier 83 kg og er 182 cm. Har en del ekstra fett på hofter, mage, bryst og lår. Jeg er ikke helt utrent, jeg har en del muskler, men det er for mye fett. Men jeg ønsker å få mer markerte muskler, og kvitte meg med mye av fettet. Forhåpentlig før sommeren. Jeg har trent nå siden begynnelsen av april. Da fikk jeg ett helkroppsprogram av en personlig trener. Jeg trener 3-5 ganger hver uke. I programmet er det mest lagt vekt på overkropp. I hver økt trener jeg de samme muskelgruppene, med de samme øvelsene. 3set x12reps hver øvelse. Øker tyngden etterhvert. Planen er at jeg skal starte med splitt trening i Mai(anbefalt av PT). Jeg lurer på om noen har noen tips til meg. Hvordan jeg kan få mer markerte muskler på ganske kort tid?Om det opplegget jeg har nå er den riktige veien å gå? Takk på forhånd!

SVAR

Besvart 04.05.2013 16:21:24
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Hva er utholdenhet og hva er kondisjon?

Vi bruker ofte ordene utholdenhet og kondisjon om hverandre. Begge deler handler om evnen til å holde på med en aktivitet over tid. Og det kan trenes opp!

 

Les mer
attach_file

Spensttrening

Spenst er en persons evne til å hoppe høyt eller langt, med eller uten tilløp. Noen eksempler på idretter som krever god spenst er skihopp, friidrett (spesielt tresteg, lengde- og høydehopp), volleyball, basket og turn.

 

Les mer
account_circle