Hopp til hovedinnholdet

Tips til endringer i treningsprogrammet for å se resultater?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei! Jeg er en gutt på 20 år og har en del fett rundt magen og rumpa, passer ikke i klærne jeg har og motivasjonen til å se bedre ut vil jeg gjerne ha. Spiller volleyball og er glad i å sykle/springe. Har gjort dette ganske lenge, men er tykk (82 kg, 180 høy) . Har hatt sjokolade og brus-stopp siden nyttår, det er jeg ganske stolt over. Vanskelig å unngå helt godteristopp, derfor tok jeg bort ren sjokolade. Byttet også brus med farris. MEN det har blitt utskeiing når det er bursdager/sammenkomster selvfølgelig. Jobber på et kontor der jeg prøver å gjøre mye fysisk arbeid, gå mye, og generelt være aktiv. Bor med kjæresten i egen leilighet og har et nokså travelt liv. Tar fag på fritiden for å oppnå generell studiekompetanse. Det er et mål å bestå i alle fag, men det tar all "fritiden" min som jeg egentlig ønsker å bruke på trening. Prøver det beste jeg kan for å spise sunt og spiser det jeg liker. Føler jeg er flink med kostholdet, glad i meieriprodukter og spiser frukt hver dag, men kan alltids bli bedre. Har veldig lyst til å gjøre om fettet til magemuskler og stramme rumpa. Ble veldig glad da jeg leste en tidligere artikkel om at utholdenhetstrening er tingen for å øke fettforbrenningen. I sesongen trener jeg 1 dag volleyball (2 timer) løper ca. 2 ganger i uka (ganske hardt i 30-45 min, hele året). Sykler når det er sykkelføre hver dag til jobb (4km t/r). Får også negative kommentarer fra familie om at jeg arver øl-belgen etter far. Har så lyst til å bevise for meg selv og andre at jeg kan se bra ut, men FÅR IKKE NOEN FRAMGANG, hjelp!!!.

SVAR

Besvart 14.05.2013 20:40:47
account_circle