Hopp til hovedinnholdet

Hva skal jeg gjøre med slattersknærne mine?

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Jeg har hatt slatters i begge knærne i 6 måneder nå(lege og fysioterapeut har konstatert det). Har tidligere hatt det i 2 vintre før, men denne gangen har det ikke gått over. De 4 første månedene prøvde jeg å spille fotball, men klarte nesten ikke å spille fotball 2 dager etter hverandre. De to neste månedene har jeg ikke spit fotball og prøvd å unngått aktivitet belastende for knærene. Dette anbefalte legen om at det kunne være vært å prøve. Men etter 6-7 uker kjenner jeg det fortsattt. Vil derfor prøve det dere har skrevet i en tidligere artikkel. Der skrev dere noen øvelser for å hjelpe/forebygge slatters. Det jeg altså lurer på: 1: Skal jeg gjøre de øvelsene (knebøyene 12x3) 2 ganger til dagen, hvis jeg kjenner før eller under øvelsene? Skal jeg da stoppe? Det same hvis jeg kjenner fra dagen i forveien eller 2/3 dager i forveien? 2: Anbefaler dere andre øvelser for meg som har slatters? Har blant annet sett øvelser der en gjør forskjellige inn- og uthopp på en liten, firkantet blå matte(søk på "blå balansematte" på Google i bilder). Kunne også hoppe fra litt ovenifra den matten eller under ifra den matten. Hva tenker dere om det? 3: Broren min hadde Jumpers Knee da han var på min alder. Hva er forskjellen på det og slatters? Han gikk masse ned trapper, rolig for å styrke opp musklene i knærene - imens han hadde Jumpers Knee. Han synes jeg skal prøve det samme. Hva tenker dere om det? Beklager for litt stort spørsmål, har mye å hjertet, er nemlig litt uvant å gå fra av og til 3 treninger til dagen til 0. PS1 har hatt "vann i knærne" og strukket et leddbånd i venstre kne før. Begge er helt vekke nå da!

SVAR

Besvart 06.06.2012 13:18:21
account_circle