Hopp til hovedinnholdet

Flere spørsmål om trening jeg håper dere kan svare på!

Still spørsmål
account_circle

SPØRSMÅL

Hei, jeg har 4 spørsmål! 1) Er det skadelig for kroppen å gjøre en sånn «100 glutebridges hver dag i 30 dager» challenge? Jeg ønsker å få en større rumpe, kan dette hjelpe meg med det? Burde man kanskje ta pause en (eller fler) av dagene, eller er det nok å la kroppen «restituere» over natten liksom 2) Hvis jeg ønsker å få større muskler, spesielt i rumpe og lår, er det da dumt å kombinere styrketrening med jogging? Jeg pleier ikke å jogge så lenge av gangen, men runden er ca 5 km (tar rundt 30 min, tilsammen 100 m stigning) Vil det evt være bedre å sykle? 3) Jeg har forstått at man må være i kalorioverskudd hvis man skal bygge muskler, gjelder dette spesielt for den dagen man har trent, eller burde man være det dagen etter også (evt hvor lenge) Jeg trener ca i en halvtime annenhver dag + jogging 2-3 ganger i uken - er det for mye? 4) Kan forresten bygge muskler hvis man er undervektig - men spiser så man går opp i vekt?

SVAR

Besvart 11.04.2020 12:52:54
Jeg synes også du bør lese:
attach_file

Restitusjon – hva er det, og hvorfor er det viktig?

Restitusjon er det som skjer mellom treningsøktene. Det er balansering av systemene i kroppen etter du har trent.

 

Les mer
attach_file

Styrketrening du kan gjøre hjemme

Økt muskelstyrke kan være med å forebygge skader, og gjør oss i stand til å takle hverdagens oppgaver bedre. Her finner du øvelser du kan gjøre hjemme.

 

Les mer
attach_file

Dette bør du spise før og etter trening

Lønner det seg å spise før du trener, og hva skal du i så fall spise? Hvor viktig er det egentlig med drikke under treningen? Her får du gode tips til hva du bør spise og drikke før, under og etter trening!

 

Les mer
account_circle