Jeg angrer på en bestilling, hva gjør jeg?
Gutt, 15
Hei, jeg bestilte fra nett, men det en rekke ting jeg angrer på. Jeg tror jeg ga feil email, i tillegg til at jeg skrev adressen og sånt der. Jeg finner ikke bestillingen heller. Burde jeg bli bekymret?
Svar
Hei,
Det er helt vanlig å angre på kjøp i etterkant når du bestiller noe på nett.
Når du handler på nett burde du alltid passe ekstra godt på at informasjonen du legger inn er riktig og at det ikke er en falsk/svindel nettside.
Når du sier at du ikke finner bestillingen kan det skje dersom du skrev inn feil epost, da slikt ofte blir sendt dit. Det er også vanlig å få bestillingsnummer med en gang på nettsiden man bestillte ifra, denne er lurt å ta vare på.
Først burde du ta en vurdering på om dette er en ekte side eller ikke. Dersom du mistenker den er falsk, kan det være lurt å sperre bankkortet brukt i bestillingen.
Dersom du mener den er ekte kan du kontakte kundeservice, de fleste sider har en epost eller et telefonnummer du kan bruke for å snakke med dem og se om de kan hjelpe. Her kan du forklare situasjonen og be de om å kansellere orderen dersom det er mulig. Er orderen sendt må du ofte sende det i retur dersom du ikke ønsker varen.
Generelt kan det være lurt å få hjelp av en voksen du stoler på. Sannsynligvis har de bestillt ting og returnert ting på nett tidligere og vet hvordan du gjør det.
Hilsen Slettmeg.no i samarbeid med ung.no
Besvart: 19.3.2025
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål