Kjøpte en genser, men har ikke fått ordrebekreftelse.
Gutt, 14
Hei! Jeg Bestillte en genser på nett og ble trukket som vanlig, men har ikke fått noen ordrebekreftelse og på nettsiden står det at jeg ikke har noen bestillinger derifra i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre?
Svar
Hei Gutt 14 år.
Sjekk spam-mappen
Sjekk din e-postinnboks for å se om ordrebekreftelsen har havnet i spam-mappen eller om den er blitt sendt til feil e-postadresse.
Kontakt kundeservice
Hvis du ikke finner noen spor av bestillingen hverken i e-posten din eller på nettsiden, bør du kontakte kundeservice for nettbutikken så snart som mulig. De vil kunne hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd med bestillingen din og om den ble behandlet eller ikke.
Kontakt banken
Dersom du ikke får hjelp fra nettbutikkens kundeservice, kan du vurdere å kontakte banken din eller betalingsleverandøren du eventuell brukte ved betalingen, for å be om tilbakebetaling av det beløpet som ble trukket fra kontoen din.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 2.5.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
