Hopp til hovedinnholdet
Jente klager (colourbox.com)

Hva vet du om dine klagemuligheter?

1. Hvem klager du til om du mener en reklame er feilaktig?
2. Hvem kan du klage til dersom du vil klage på en vare eller en tjeneste, og butikken ikke vil gjøre noe?
3. Hva kan du gjøre dersom du ikke vil ha reklame i postkassa?
4. Hvor henvender du deg hvis du vil reservere deg mot telefonselgere?
5. Hva gjør du hvis du mottar reklame på epost selv om du har sagt nei til å motta?
6. Hvem arbeider for å håndheve etiske regler for internett?
7. Hva har du krav på dersom reparasjon av mobiltelefon tar mer enn 7 dager?
8. Hvor kan du klage dersom du mener mobilregninga di er høyere enn den skal være?
Utskriftsversjon

Les også

Angrer du på noe du har kjøpt?
En tenåringsjente sitter foran en datamaskin og ser på kredittkortet hun holder foran seg. (www.colourbox.com)

Angrerett er at du har rett til å angre på kjøpet, innen 14 dager etter at du har mottatt den. Du kan ikke bruke varen før du sender den tilbake, men du kan åpne emballasjen og undersøke varen.