Hopp til hovedinnholdet

Styrketrening du kan gjøre hjemme

Økt muskelstyrke kan være med å forebygge skader, og gjør oss i stand til å takle hverdagens oppgaver bedre. Her finner du øvelser du kan gjøre hjemme.

Les mer

Hjelp, jeg er skadet i idrett! Hva gjør jeg?

Trening er bra, men av og til kan man være så uheldig at man skader seg. Det er viktig å ta hensyn til skadene, for å unngå at det blir verre.

Les mer

Restitusjon – hva er det, og hvorfor er det viktig?

Restitusjon er det som skjer mellom treningsøktene. Det er balansering av systemene i kroppen etter du har trent.

Les mer

Alkohol påvirker treningen din

Er du ute etter gode treningsresultater, uansett mål, bør du unngå å drikke mye alkohol.

Les mer

Dette må du vite om lønn og feriepenger

Aldri hørt om tariff, feriepenger eller lønnsslipp? Da bør du lese dette.

Les mer

Dette må du vite om lønn og feriepenger

Aldri hørt om tariff, feriepenger eller lønnsslipp? Da bør du lese dette.

Les mer

Ny i et etablert treningsmiljø?

Kosttilskudd, treningsutstyr, teknikk, klær og kosthold. Skal du begynne å trene er det ikke mangel på ting du «må» tenke over. Det viktigste er kanskje allikevel å huske på at øvelse gjør mester – ingen er ekspert første gangen på treningssenteret.

Les mer

Fysisk aktivitet i hverdagen - viktig og sunt

Helst bør du være aktiv minst en time hver dag. All aktivitet er bedre enn ingen aktivitet!

Les mer

Hvorfor får man krampe?

Har du hatt plutselige, ukontrollerte og smertefulle sammentrekninger i musklene? Da har du trolig hatt muskelkramper.

Les mer

Dette skjer i kroppen når du trener

I denne artikkelen forklarer vi hva som skjer i kroppen ved trening, både under trening og som følge av trening.

Les mer

Hvor mye trening er nok - og for mye?

Hvor mye trening som er akkurat passe finnes det ikke noen fasit på. Men i denne artikkelen får du tips til hvordan du kan finne ut hva som er passe mengde for deg.

Les mer

Slik får du motivasjon til å trene

Har du lyst til å trene, men mangler motivasjonen til å komme i gang? Ta en kikk på denne artikkelen og se hvordan du kan få motivasjon.

Les mer

Fysioterapi

Har du plager eller skader i muskler, sener, ledd eller nerver, eller ønsker å forebygge kroppslige plager kan du søke hjelp hos en fysioterapeut.

Les mer