Tenker på alt jeg kan finne på med venner
Gutt, 14
Hei! Jeg er en gutt som elsker å finne på ting med andre venner av familien som er på min alder. Vi har spesielt noen det er drit gøy å gjøre noe med. Vi finner på mye sammen av og til i perioder, men andre perioder kan det gå 3-4 måneder. Jeg gleder meg egentlig bare til å møte dem. Selvom jeg vet at vi ikke kan møtes så ofte. Jeg vil jo finne på ting med andre også. Hvordan ikke tenke på det hele tiden? Hvem andre?
Hei
Så fint at du har mange gode erfaringer og minner med vennene av familien din. Det kan styrke deg i å få god kontakt med andre også.
Det er bra at du har noe å glede deg til. Er det noen du kan ha ekstra mye kontakt med via sosiale medier? Prøv å bli kjent med nye. Det tar tid å bygge nye vennskap, og det kan være en god start å få flere bekjente på skolen og i fritidsaktiviteter. Skriv gjerne ned det du tenker på, og forslag til hvordan du kan bedre situasjonen. Du må gjøre noe selv for å få det bedre. Prøv å bestem deg for hvor mye du skal få lov til å tenke på dette, og prøv å avlede deg selv om du begynner å tenke mye på dette på en vond måte videre.
Lykke til videre.
Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no
Besvart: 28.2.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål