Spørsmål og svar

Klær fra Boohoo.com ble borte i posten og får ikke igjen alt. Hva gjør jeg?

Jente, 16

hei, for litt over en måned bestilte jeg klær fra Boohoo.com. Alt kosta til sammen 468kr. Når jeg bestilte klærne så stod det at den skulle komme innen 7 dager. Jeg kom på for noen dager siden at jeg fortsatt ikke hadde fått pakken, så jeg sendte dem en mail. De sa at pakken hadde blitt borte på vei til meg og at det jeg bestilte er utsolgt så dekan ikke sende den på nytt. De sa de kunne sende meg tilbake pengene, men bare 230kr. Jeg betalte 468kr så jeg burde få tilbake alt når det ikke var min feil at pakken forsvant heller. Er dette lov? Har jeg rett til å få tilbake alle pengene mine? Hva skal jeg gjøre?

Svar

Hei

Vi ser at nettsiden du har bestilt fra, holder til i England. Det er derfor ikke gitt at det er norske regler som gjelder.

Vi vil anbefale deg å sende en e-post til nettsiden og be om en begrunnelse på hvorfor de holder igjen over halve beløpet. Etter norske regler ville du hatt krav på hele kjøpesummen tilbake hvis selger ikke hadde greid å levere varene.

Hvis de fortsatt ikke betaler tilbake hele beløpet etter at du har sendt en e-post, kan du ta kontakt med Forbruker Europa. De hjelper med til med kjøp av varer over landegrensene i Europa.

Lykke til! :)

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Besvart: 28.10.2019

Oppdatert: 28.10.2019

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål